Ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenie z hantlami zdecydowanie poprawia efekty. Mięśnie bardziej się męczą, przez co spalamy więcej tkanki tłuszczowej – korzyści są więc obopólne – wysmuklenie i wzmocnienie mięśni. Ciężarki do ćwiczeń skradły serca nie tylko osób, chcących poprawić wygląd ramion, są wykorzystywane do ćwiczeń angażujących niemal wszystkie partie mięśni.

Dlatego przy kupnie warto pomyśleć nad hantlami, które nie tylko będą wygodnie leżeć w dłoni, ale na przykład bez problemu położymy je na zgięciu kolana.

Jak wykonywać ćwiczenia z hantlami?

Żeby trening był bardziej efektywny trzymając ciężarki do ćwiczeń nie należy do końca prostować łokci i kolan, ponieważ wtedy ciężar spoczywa na kościach i mięśnie odpoczywają, a tego nie chcemy. Powinny być zawsze lekko napięte – będą bardziej boleć, ale efekty będą szybsze. Ćwiczenie powinno być szybkie i płynne, pamiętaj też o oddychaniu – przy napięciu mięśni wciągnij powietrze nosem, a przy „rozluźnieniu” wypuść je ustami.

Przykładowe ćwiczenia z hantlami

Na bicepsy: Stań prosto i rozstaw nogi na szerokość bioder, ciężarki do ćwiczeń trzymaj w obu dłoniach, ręce powinny zwisać wzdłuż ciała. Zablokuj barki i ugnij łokcie aż hantle znajdą się na wysokości ramion, następnie powoli opuść je do pierwotnej pozycji. Pamiętaj o tym, żeby nie prostować rąk do końca!

Na tricepsy: Połóż się na plecach, możesz ugiąć nogi w kolanach. Ręce trzymaj nad głową, tak żeby łokcie znajdowały się nad twarzą a dłonie z hantlami za głową (między ramieniem i przedramieniem powinien być kąt prosty). Zablokuj barki i wykonaj ruch przedramionami jakbyś chciała wyprostować ręce.

Na mięśnie klatki piersiowej: Połóż się na podłodze lub jeśli masz piłkę gimnastyczną, oprzyj górną część pleców na piłce. Rozstaw ręce na wysokości barków, trzymając w dłoniach ciężarki, tak żeby w łokciu był kąt prosty. Wyprostuj ręce, unieś ciężarki nad siebie i wróć do poprzedniej pozycji.

Na mięśnie pośladków i ud: Stań prosto i rozstaw nogi na szerokość bioder. Hantle trzymaj luźno po obu stronach ciała. Nie zmieniając ułożenia pleców i rąk rób na zmianę wykroki do tyłu.

Warto zajrzeć na tę stronę https://www.omega-fitness.pl/hantle-cat-303.html